11 april La Paz

12 april 2019 - La Paz, Bolivia

We hebben vandaag een stadstour gemaakt in La Paz. La Paz ligt laag (3500 m) en de stad El Alto (4000 m) ligt er hoog tegenaan geplakt. Deze steden worden met elkaar verbonden met een ruim 10 km lange kabelbaan. De langste kabelbaan ter wereld.

305CFF02-A0FE-4DAD-AE9A-484257D1D6C8

Het contrast met het straatbeeld en deze geweldige kabelbaan is enorm.

We zijn eerst met een lokale stadsbus naar de hoger gelegen stad El Alto gereden. Onderweg keken we onze ogen uit want langs de weg werd van alles verkocht.

4F7AFE3E-5B65-40DF-ABD9-513CA1BCA392De chauffeur van onze lokale bus heeft zijn plekje gezellig gemaakt.

Foto’s die we onderweg hebben gemaakt:

D56A6A1B-33B2-43F9-A9A4-6DECCD44F8ECF8F061E1-A886-4F64-941F-CC1141812AA0502EADB9-5C48-4CAE-A537-A6FE83444EA5

24CB5BD5-E391-437A-80DA-603DCF05C877

Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht over de stad.

F2B46C78-27BF-4E90-B99F-7769E53DA75ALinks boven zie je een besneeuwde bergtop.

Met de kabelbaan zijn we naar beneden gegaan. We gingen over de armste wijk. Deze arme mensen hebben hun huizen fel gekleurd. Hiermee creeëren zij hun eigen geluk. Een mooi gezicht.

B1EE29B4-F287-4F6B-AF12-DA6A79DA203F

De rijke mensen wonen beneden en de armere mensen moeten het hogerop de berg zoeken.

Verder hebben we de heksenmarkt bezocht waar onder andere lama-foetussen en baby-alpaca’s hangen. Deze worden verkocht om door sjamanen te laten offeren voor geluk of wat dan ook. De bbq’s hiervoor hebben we wel zien staan, maar we hebben het nog niet zien gebeuren. Misschien vanavond.

863B88DD-7658-4B21-95C7-25B7DCBFE285

Wel hebben we onze toekomst laten voorspellen aan de hand van cocabladeren. Onze gezondheid is prima, al heeft Peter wel last van hoofdpijnen! De loopbaan van Peter zal in de toekomst 1 stijgende lijn zijn. Ik hoef me over geld in de toekomst geen zorgen te maken. Dat zal komen omdat Peter nog een geheime bankrekening heeft. De geheime bankrekening kwam tot uiting in een geknakt cocablaadje. Bij thuiskomst moeten we maar eens goed gaan zoeken. 😄😄😄

1. Erica Brandon:
    12 april 2019
    Anja, wat een heerlijke gedachte, dat je, als je straks blut thuiskomt van de reis van je leven, je financieel gered wordt door je man........ Hiermee gaan we lekker terug in de tijd, onze opa van Ingen had vroeger een geheime spaarpot, om oma te redden als ze vanuit een goed hart teveel had weggegeven.
    Ik heb weer genoten van je verhalen en van de schitterende foto's. Wat is er veel te beleven op onze prachtige planeet! Maandag ga ik naar Lelystad i.v.m. een zorgleefplanbespreking en zal mama dan laten meegenieten van jullie belevenissen en foto's. Jullie hebben nog ruim een week te gaan, geniet er van! Lieve groetjes, Erica